বেতন বৃদ্ধির দাবিতে শ্রমিকদের সড়ক অবরোধ

0
405
প্রিন্ট

গতকাল শুক্রবার টাঙ্গাইলের নাহিদ কনটমিলের শ্রমিকরা বেতন ভাতা বৃদ্ধির দাবীতে ঢাকা-টাঙ্গাইল মহাসড়ক অবরোধ করে বিক্ষোভ সমাবেশ করেছে। এ সময় অবরোধ বন্ধ ও শ্রমিকদের শান্ত করার চেষ্টা করেন মালিক পক্ষের লোকজন, কিন্তু পরিস্থতি আরো ঘোলাটে হয়। এতে শ্রমিকরা বিক্ষুব্দ হয়ে কারখানায় ইটপাটকেল নিক্ষেপ ও নিরাপত্তা কর্মীদের উপর হামলা চালালে দুই নিরাপত্তা কর্মী গুরুতর আহত হয়। এর মধ্যে মো. রাসেল মিয়াকে (৩৫) আশংকাজনক অবস্থায় কুমুদিনী হাসপাতালে ভর্তি করা হয়েছে। ঘটনার খবর পেয়ে পুলিশ ঘটনাস্থলে আসে এবং পরিস্থিতি নিয়ন্ত্রনে আনেন।

কারখানার শ্রমিকরা জানায়, বেতন ভাতা বৃদ্ধি ও বিভিন্ন সুযোগ-সুবিধা আদায়ের দাবীতে তাদের এ আন্দোলন। শ্রমিকদের মধ্যে অনেকেই অভিযোগ করে বলেন, গার্মেন্টসে বেতন ভাতা বৃদ্ধি ও বিভিন্ন সুযোগ সুবিধা দেওয়া হয়েছে, কিন্তু নাহিদ কটন মিলের শ্রমিকদের কোন বেতন ভাতা বৃদ্ধি করেনি এবং কোন সুযোগ সুবিধাও দেয়নি মালিক পক্ষ।

নাহিদ কটন মিলেন শ্রমিকরা দীর্ঘ দিন ধরে ন্যায্য সুবিধা থেকে বঞ্চিত হচ্ছে। বেতন ভাতা বৃদ্ধির জন্য মালিক পক্ষকে অনুরোধ করা হলেও বেতন ভাতা বৃদ্ধি না করে বরং তাদের বিভিন্ন ভাবে হুমকি, ভয়ভিতি হয়রানি করা হয় এছাড়াও অন্যায় ভাবে চাকুরী থেকে ছাটাই করা হয়। তারা কোন সরকারী ছুটি পায় না। এখন তাদের মুল দাবী হচ্ছে অন্যান্য কারখানার শ্রমিকদের মত তাদের বেতন ভাতা বৃদ্ধি ও সুযোগ সুবিধা এবং অভার টাইমসহ বেতন প্রতি মাসের ৭ তারিখের মধ্যে পরিশোধ করা।

এ ব্যাপারে নাহিদ কটন মিলের ম্যানেজার মো. মোস্তাকিন বলেন, সরকারী সিদ্ধান্তে পোষাক কারখানার কর্মীদের বেতন বৃদ্ধি পেয়েছে। কিন্তু এটা পোষাক করাখানা নয়, কটন মিল। এখানে তুলা থেকে সুতা তৈরি করা হয়। তিনি বলেন, কতিপয় দুস্কৃতিকারী শ্রমিক কর্মচারী, মিলের শান্ত পরিবেশকে অশান্ত করার চেষ্টা করছে। মালিক পক্ষ ও শ্রমিকদের মধ্যে সমস্যা সমাধানের উদ্যোগ নেওয়া হলে শ্রমিকরা তা মেনে নিয়ে কাজে যোগ দিয়েছেন।

Most Accurate Salesforce ADM-201 Exam Dumps

When he holds Wu uncle s hands, regretful ADM-201 Exam Dumps unforgiving, mixed feelings, half day speechless Uncle Wu eyes bright, it seems that evoke a trace of his memories of life unforgettable, said, seen. Jia Cheng did not look at her, Taitailielie told Road, quickly cook, Yaya Salesforce ADM-201 Exam Dumps immediately back, help me to send food to the hospital. Salesforce ADM-201 Exam Dumps In addition, the wholesale batch of four cards of mineral water, well off licensing of green tea, and so on, are buyers strong to ADM-201 Exam Dumps give high prices. Ruijuan was persuaded, did not say anything, but began to reflect on their own.When Jia Cheng coal shipped to the eighth floor, she followed the buttocks in the man s back, watching the big drops of perspiration dripping on the stairs, a large wet, my heart The Salesforce.com Certified Administrator ADM-201 tightening. Ruijuan said Auntie son, take care of yourself, I ll be back later.She brought two light bulbs, one for Administration Essentials for New Admins each of the jacks and screws, and entered into the room with her.

Salesforce ADM-201 Exam Dumps He was a The Salesforce.com Certified Administrator ADM-201 male and female Salesforce ADM-201 Exam Dumps student of the Salesforce ADM-201 Exam Dumps four or five neighboring villages who went to Wolong High School. After Li Li took the money, she was of course surprised. Is there any way to ADM-201 Exam Dumps get rid of China s current chaos The possibility and method Zhuo Yuan listened to a faint smile ADM-201 Exam Dumps I can t listen to what I Salesforce ADM-201 Exam Dumps said, you Administration Essentials for New Admins still don t listen as well I don t want to listen to it.

The man finally came. He ADM-201 Exam Dumps flashed into my mother s room from my Salesforce ADM-201 Exam Dumps door. The leaves are green and blinking. The investigation fee of 1,000 Administration Essentials for New Admins yuan will be ADM-201 Exam Dumps paid to you immediately after Salesforce ADM-201 Exam Dumps the investigation. Ginger bread is best for snacks. The suggestion, now standing on the running track halfway, panting, bowing like The Salesforce.com Certified Administrator ADM-201 an old woman, hands on his knees, regretting that he should not make such a decision.