শাহজালালে যাত্রীর প্যান্টের ভেতর মিলল সাড়ে ৬ কেজি স্বর্ণ

প্রিন্ট

রাজধানীর হযরত শাহজালাল আন্তর্জাতিক বিমানবন্দরে এক যাত্রীর প্যান্টের বিভিন্ন অংশে মিলল স্কচটেপে মোড়ানো সাড়ে ৬ কেজি স্বর্ণ। গতকাল সোমবার রাত ১১টার দিকে রাজিব দেওয়ান (৩৫) নামে এক যাত্রীর দেহ তল্লাশি করে স্কচটেপে মোড়ানো স্বর্ণের ছয়টি প্যাকেট পাওয়া যায়। তিনি সিঙ্গাপুর থেকে আসা সিঙ্গাপুর এয়ারলাইন্সের ফ্লাইট নং SQ446 তে ঢাকায় আসেন। তার বাড়ি মুন্সীগঞ্জ। পরে তাকে আটক করেছে ঢাকা কাস্টম হাউস।

আজ মঙ্গলবার সকালে ঢাকা কাস্টম হাউসের ডেপুটি কমিশনার অথেলো চৌধুরী এসব তথ্য জানিয়েছেন। তিনি বলেন, সোমবার রাত ১১টার দিকে সিঙ্গাপুর থেকে আসা একটি ফ্লাইট হযরত শাহজালাল আন্তর্জাতিক বিমানবন্দরে অবতরণ করে। গোপন সংবাদের ভিত্তিতে সেই ফ্লাইটে আসা রাজিব দেওয়ানকে বোর্ডিং ব্রিজ থেকে অনুসরণ করা হয়। গ্রিন চ্যানেল অতিক্রমের পরে তার কাছে শুল্ক কর আরোপযোগ্য পণ্য থাকার বিষয়ে জিজ্ঞাসা করা হলে তিনি তা অস্বীকার করেন।

পরে রাজিবের দেহ তল্লাশি করতে চাইলে তিনি সম্পূর্ণরকমে অসহযোগিতা করেন। অতঃপর আর্চওয়ে মেশিনের মাধ্যমে চেকিং করা হলে তার পরিহিত প্যান্টের মধ্যে ধাতব পদার্থের সংকেত পাওয়া যায়। এরপরে তার পরিহিত প্যান্টের বিভিন্ন অংশ থেকে লুকায়িত অবস্থায় সাদা রঙ এর স্কচটেপে মোড়ানো ছয়টি প্যাকেট উদ্ধার করা হয়।

পরবর্তীতে বিমানবন্দরে কর্মরত বিভিন্ন সংস্থার উপস্থিতিতে ছয়টি প্যাকেট থেকে ৬৫টি সোনার বার পাওয়া যায়, প্রাপ্ত প্রতিটি বারের ওজন ১০০ গ্রাম। উদ্ধারকৃত স্বর্ণের বাজারমূল্য আনুমানিক ৩ কোটি ২৫ লাখ টাকা।

এ ঘটনায় ওই যাত্রীকে দ্য কাস্টমস অ্যাক্ট ১৯৬৯ এবং বিশেষ ক্ষমতা আইন, ১৯৭৪ অনুসরণে আইনানুগ ব্যবস্থা গ্রহণ করে বিমানবন্দর থানায় সোপর্দ করা হয়েছে বলেও জানা গেছে।

PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps : PRINCE2 Practitioner

Less Tsuen, you often come, Qu Shi Yu is the first time PRINCE2 Practitioner PRINCE2-PRACTITIONER Come, get enough to get four broad market like a treat appearance Turn this turn surprised, he Naner for a long while before Your honor, this is not your usual old man, is designed for PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps the next official prepared. Tseng Kuo fan and Gosh Ha a slight turn in the hall, feel very tasteless, they return to the room. Zeng Guofan PRINCE2 Practitioner surprised a moment, said Although the teacher is complicated, the body is still good. It said that the two camps PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps were divided into two parts http://www.passexamcert.com/PRINCE2-PRACTITIONER.html the East Fourth Branch and the Fourth Fourth Branch. Niujian surprised a moment, had to kneel.Tseng Kuo fan went on to say The military adults, this difference you want to come to Hubei you do not know Niu Difference This is the headquarters know, but forgotten because of busy with the Buddha, please encyclical two adults forgive sins. In order to respect one another, all those PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps who are small need to be careful about PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps what they do not want, then in PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps the national plan, there must be negligent and indecisive.

Now why not fight In the past, killing PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps pigs PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps in the past year, pig blood is dripping in the snow. They and her, as if not a concept, she began to stay in school in PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps junior high school, home and parents for her, PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps there is no PRINCE2 Practitioner PRINCE2-PRACTITIONER special symbolic meaning. It was even higher than PRINCE2 Practitioner the tractor s social status. Have other ulterior symptoms. 12.

Not to mention it. I PRINCE2 Practitioner PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps know PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps you are not PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps talking PRINCE2 Practitioner PRINCE2-PRACTITIONER about it, Pat PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps said. This sudden arrangement PRINCE2 Practitioner made me PRINCE2 PRINCE2-PRACTITIONER Braindumps uneasy. When she had a menstrual cramp, she put the menstrual noodles in her backpack.