প্রচন্ড ঠান্ডায় ঘুম থেকে জেগে দেখলেন চারিদিকে ঘুটঘুটে অন্ধকার

0
70
প্রিন্ট

এয়ার কানাডার একটি বিমানে চড়ে কিউবেক সিটি থেকে টরন্টো যাচ্ছিলেন টিফানি অ্যাডামস নামের এক নারী। যাত্রা পথে ঘুমিয়ে পড়েছিলেন তিনি, কিন্তু প্রচণ্ড ঠাণ্ডায় তার ঘুম ভেঙে যায়। ঘুম থেকে উঠে দেখেন চারদিকে ঘুটঘুটে অন্ধকার এবং বিমানে তিনি একাই আছেন।

গত ৯ জুন কিউবেক সিটি থেকে টরন্টো আসার ৯০ মিনিটের বিমান যাত্রার মাঝপথে ঘুমিয়ে পড়েন এই নারী। তিনি ফেসবুকে এক স্ট্যাটাসে লিখেন, বিমান অবতরণ করার কয়েক ঘণ্টা পর আমি প্রচণ্ড ঠাণ্ডায় মাঝরাতে জেগে উঠি। তখনও আমার সিটবেল্ট বাঁধা এবং চারদিকে পুরোপুরি অন্ধকার।

প্রথমে ঘাবড়ে গেলেও পরে নিজেকে সামলে নেন টিফানি। তারপর অন্ধকারে হাতড়ে মোবাইল ফোন খুঁজে বের করে বান্ধবী ডিয়ান্না নোয়েল-ডেলকে ফোন দিয়ে পুরো বিষয়টি জানান। কিন্তু এর কিছুক্ষণ পর তার মোবাইল ফোনের চার্জ শেষ হয়ে যায়। কিন্তু বিমানে কোনও বিদ্যুৎ না থাকায়, ইউএসবি পোর্টের সঙ্গে লাগিয়েও তার মোবাইল ফোনে চার্জ দিতে পারেননি।

টিফানি আরও বলেছেন, ওই সময় তিনি নিঃশ্বাস নেয়া এবং তার ভীতিকে নিয়ন্ত্রণের চেষ্টা করেন। এসময় টিফানি বিমানের ককপিট থেকে খুঁজে পাওয়া একটি টর্চ লাইটের মাধ্যমে ‘এসওএস সিগন্যাল’ দেয়ার চেষ্টা করেন বলেও জানান।

পরে একজন লাগেজ গাড়িবহনকারী অপারেটর টিফানির টর্চের আলো দেখতে পান। টিফানি বলেন, ওই ব্যক্তি আমাকে অবাক হয়ে জিজ্ঞাসা করেছিল কীভাবে তারা আমাকে বিমানে ফেলে গেছে।

টিফানি বলেন, পরে এয়ার কানাডা আমাকে একটি লিমোজিনে করে একটি হোটেলে পৌঁছে দিতে চায়। কিন্তু আমি বাড়িতে ফেরার ব্যাপারেই অনড় থাকি।

এদিকে এয়ার কানাডা ৯ জুনের ওই ঘটনার সত্যতা স্বীকার করে এটি তদন্তের ঘোষণা দিয়েছে।

The Most Recommended SPHR Practice For HRCI Certifications

Then there is a busy dress HRCI SPHR Practice to wear boots to wear rucksack helmet, ran out the corridor is also a dark. It just rained The Professional in Human Resources (SPHR) a few days ago.The water in the woods was very deep.The HRCI SPHR Practice roads we built with sandbags were left unattended due to the gradual dismantling of training camps, as the troops were gradually unleashed in these days. Just HRCI Certifications SPHR let me meet at different HRCI SPHR Practice times.So, as soon as you speak, I stand up subconsciously and hold you tightly in your http://www.passexamcert.com/SPHR.html arms. Grandson is a grandson, who let him hammer SPHR Practice me always It is hard to say he is not performing right HRCI SPHR Practice I cried for a while, cat head police squadron leader came.

Mu Chang A surprised a moment, asked John Hanlin you talk about it, you are the HRCI SPHR Practice first time to the old HRCI Certifications SPHR lady here, the old man Yan The Professional in Human Resources (SPHR) blame the reason Zeng Guofan pointed his hand to the wall The students want to take a good look at the painting on the wall. See there are two arrows away from the French, the line of the team suddenly stopped. That mountain princess is fourteen years old, Wenliang sixteen years old, it is tender pretty good year. At present Zou Guofan saw Zuo Zongtang, first shouted Well HRCI SPHR Practice you left a quarter high And then When do you arrive Zuo Zongtang saw Zeng SPHR Practice Guofan, nor salute, loudly said Polyester Health, uncle, Auntie HRCI SPHR Practice I want to learn from you to participate in next year s trial, to earn ancestors a big name. This is a precursor to the public expression of Xing Gang, we are all too familiar with the hall immediately calm down. Tseng Kuo fan puzzled The theory of marketplace is inadequate.Not to mention the opera garden teahouse, that s where idlers go.

HRCI Certifications SPHR Then someone wants to clink a SPHR Practice cup, and Changsheng will come over to drink on behalf of Ning, and some people in the seat will say Look, it s distressed It s also blushing, and I don t dare to insist on replacing Ning Hao s clink. Let him come to me Prosperity is almost awkward, Let him see what I will give him Okay. With HRCI SPHR Practice the cover of the hood and the rain curtain, Aqian became extraordinarily daring. Behind The Professional in Human Resources (SPHR) him. I think The eyesight of your picking HRCI SPHR Practice girl is admirable Xiao Yan did not look prosperous, only let his eyes follow HRCI SPHR Practice the back of Ning Yu.